- 5. září, 2012
- Jiří Brázda
- Osobní rozvoj, Práce na PC
Kolik seznamů kontaktů máš, tolikrát …
Jako malý kluk jsem dostal k narozeninám zápisníček, do kterého jsem si podle abecedy zapisoval telefonní čísla a adresy na své příbuzné a známé. Od studentských let jsem pak používal používal plánovací diáře, ve kterých jsem kromě kontaktů, měl i přehledný kalendář, seznam úkolů a další důležité informace. Měl jsem tento systém rád a nebylo divu – kromě účelovosti splňovaly tyto diáře i řekněme jistou esteticko-společenskou úlohu – člověk se s nimi cítil jako profesionál. :-)
Ačkoliv od té doby výrobci své plánovací kalendáře neustále vylepšují, už několik let je vůbec nepoužívám. Nepoužívám žádné jiné papírové „zařízení“. Mám svůj mobilní telefon a v něm mám všechno, co potřebuji – všechny své kontakty, úkoly, kalendář a samozřejmě i spoustu dalších užitečných (i méně užitečných) aplikací.
Stejné kontakty (kalendář, úkoly..) však mám i na počítači v práci, doma, na notebooku… Všechno mám navzájem synchronizované. (Používám cloudové řešení, tj. vše mám bezpečně uložené „kdesi“ na internetu a tak se nemusím bát ani toho, když o mobil nebo počítač přijdu.) Každý kontakt si zapíšu jen jednou – dostanu například na schůzce vizitku, v kanceláři si kontaktní informace přepíšu do počítače a během krátké chvíle mám stejnou informaci i ve svém mobilním telefonu… Do doby, než jsem přešel na cloudové řešení, jsem synchronizaci kontaktů (a ostatních informací) řešil připojením mobilního telefonu k PC kabelem. Důležité pro mě bylo a je, mít JEDINÝ seznam kontaktů a mít ho BEZPEČNĚ uložen a zálohován.
Setkávám se však často s tím, že lidé mají svůj papírový diář, ve kterém mají pečlivě zapsané kontakty s adresami a telefonními čísly. V mobilním telefonu mají také uložena nějaká čísla na své známé. A v emailové aplikaci pak buď vůbec žádné kontakty nemají (a prostě vždy otrocky opisují celou adresu nebo prostě vyhledají nějaký email z minulosti a odpovídají na něj) nebo zde mají další zvlášť vedenou databázi kontaktů. Musejí buď všechny údaje zapisovat do všech evidencí, nebo mají zkrátka v každé evidenci různé kontakty nebo ještě hůř – v každé evidenci mají na stejnou osobu jiné kontaktní údaje. Možností, jak své kontakty synchronizovat, je dnes přitom opravdu spousta a člověk si může vybrat takový, který mu vyhovuje nejlépe.
Mimochodem – poměrně rozšířeným fenoménem je také ukládání telefonních čísel pod přezdívkami nebo jen křestními jmény. V takovém seznamu se ale dá vyznat, pokud má do cca 200 položek. Pokud však má řekněme 500 nebo více položek, může to být opravdu problém. Zůstávám u jednoduchého tvaru „Příjmení Jméno“ – jsem možná málo kreativní, ale za to vždycky vím, kdo mi volá :-)